Image Alt

Akikuvaa.com

10 päivää Espanjaa – Osa 1

Maanantai-iltana pakkailtiin loput kamat matkalaukkuihin ja metsästettiin vielä vaakaa, jolla saattin punnittua laukut. Tyhjentelin sen jälkeen vielä meilejä, kun kauniimpi puolisko meni jo nukkumaan. Joskus 01:00 kieppeillä oli pakko mennä itsekin, koska kello oli laitettu soimaan jo 04:30. Lentokentälle lähdettiin jo 15 yli 5 aamuyöstä. Kone lähti ajallaan 07:00 ja saavuttiin paikallista aikaa 08:30 Amsterdamin kentälle, missä vaihtoaikaa oli viisi ja puoli tuntia. Niimpä napattiin juna ja mentiin Damin keskustaan aamupalalle ja katselemaan vähän kaupunkia. Jatkolento Madridiin lähti myös ajallaan. Madridin kentältä vuokrattiin auto ja lähdettiin ajelemaan kohti Malagaa. Tarkemmin ottaen Alhaurin El Grande nimistä kylää, jossa yövyttäisiin tuttava-pariskunnan luona tämä reissu. Matkalla tien vieressä oli ”vaikka mitä motelleja” lähes koko matkan ajan. Suurin osa luultavimmin maksullisia paikkoja, rekkakuskien ns panomajoja. Ajomatka taitettiin vajaassa kuudessa tunnissa, joten oltiin perillä vähän ennen puolta yötä. Suhteellisen hyvä palvelu perillä, kun oli pihvit paistettu valmiiksi ja viinit lasissa odottamassa väsyneitä matkalaisia. Ruuan jälkeen istuskeltiin vielä pari tuntia viinilasien äärellä.

Akikuvaa.com Akikuvaa.com

Processed with VSCO with b1 preset

Akikuvaa.comAkikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com

Akikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com

Processed with VSCO with a6 preset

Seuraavana aamuna lähdettiin autolla ajelemaan kohti El Chorron vuoristoaluetta ja Mirva lähti ystävällisesti matkaoppaaksi ja mukaan saatiin vielä kaksi rotikkaa. Reitti sinne on todella kapeaa, jyrkkää ja mutkaista vuoristotietä. Vastaantulijat oikaisevat mutkissa toiselle kaistalle ja reunalta alas on useamman kymmenen metrin pudotus. Siinä saa ajaa aika varovasti, vaikka toisaalta maisemat ovat tajuttoman upeita. Kun ”kiivettiin” autolla ylöspäin, eteen ilmestyi tajuton määrä lampaita. Siinä ne vain toljottivat ja ihmettelivät. Kysyttiin lammaspaimenelta kuinka paljon lampaita siinä laumassa on? Vastaus oli rontti 1200. Joka päivä se vanha ukko kiipee vuorelle ja kasaa lauman yhteen. Mahtaa olla yleiskunto kova!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Akikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com

Pari näköala-paikkaa käytiin ensiksi katselemassa, mutta lopulta jätettiin auto vuoristossa olevan juna-aseman lähettyville ja jalkauduttiin. Käytiin haikkaamassa rinteillä ja katsomassa hippi-kommuunia, jossa tyypit asuvat kallioluolissa. Luolan suulle ovat kasanneet tiilistä seinän ja oven. Suihku on yhteiskäytössä ja siellä rinteellä myöskin. Pienen urheilun jälkeen mentiin kahville siihen juna-aseman kahvilaan, jota pyörittää todella vanha mummeli, jonka veikkausin olevan yli 90-vuotias. Muissa pöydissä rastapäiset kundit pelasivat korttia ja polttelivat tuoksusta päätellen jotain röökiä vahvempaa.

Akikuvaa.com Akikuvaa.comAkikuvaa.comAkikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com

Akikuvaa.comAkikuvaa.com

Siitä sitten hiukan alaspäin vuorta auton kanssa ja uimaan vuoristo-järvelle. Ei ollut muita uimareita paikalla joten tilaa riitti. Nuo mimmit pulikoi rannan tuntumassa, joten onneksi edes toinen koirista lähti iloisesti uimaseuraksi. Pulikoinnin jälkeen lyhyen matkan päähän ravintolaan syömään ja tutustumaan vielä lisää alueeseen. Hauskaa täällä on kun koirat ovat lähes poikkeuksetta tervetulleita kaikkiin ravintoloihin myös.

Akikuvaa.com Akikuvaa.com

Illalla käytiin vielä kaupassa hakemassa ilta- ja aamupala tarvikkeita. Safka on täällä järjestäen helvetin paljon halvempaa kuin Suomessa. Samoin juotavat. Lavan kaljaa saa reirulla vitosella, mäyräkoiran alle kolmella eskolla ja hyviä punaviinejä tai valkoviinejä myös about kolmella eurolla. Iltapalan kanssa pari lasia punkkua ja olutta.

Torstaina aamupäivällä lähdettiin ajamaan kohti Fuengirolaa. Käytiin syömässä Fugen rannalla. Dallailtiin pitkin rantakatua, sekä rantaa ja kateltiin paikkoja. Aikamme kierreltyämme lähdettiin takaisin kämpille. Vaihdettiin vaatteet ja mentiin käymään ystävämme Mirvan duunissa. Hän työskentelee golf-resortin hotellilla ja se sattui olemaan aika tyhjillään. Otettiin yhdet jonka jälkeen tulimme siihen tulokseen, että kumpikaan ei aja enempää tänään. Tilattiin ruokaa ja juomaa lisää. Myös hotellin allasosasto oli täysin tyhjä, joten saatiin kahestaan mekastaa altaalla. Harvemmin sitä pääsee neljän tähden hotellissa ihan privana peuhaamaan. Puolen yön aikaan Mirvan mies tuli ajamaan toisen autoista pois. Kämpillä jatkettiin vielä vähän ottamista ja voin luvata, että ainakin naapurusto tietää nyt mikä on Antti Tuiskun satasalamaa…

Akikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.comAkikuvaa.com Akikuvaa.comAkikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.com Akikuvaa.comAkikuvaa.com

Muista käydä tykkäämässä Akikuvaa.com:ista myös Facebookissa ja laita seurantaan Twitterissä, sekä Instagramissa tai seuraa hastägillä #Akikuvaa. Näin tiedät ensimmäisten joukossa mitä on meneillä.

Urheilua seuraava, joka kesä kesäkuntoon tähtäävä ja jolla myös extreme-lajit ovat lähellä sydäntä. Somen suurkuluttaja, elektroniikkahärpäkkeiden suuri ystävä, sekä musadiggari. Harvoin lähtee minnekään ilman kameraa. Paatunut kahviholisti. Juo jokaista postausta tehdessään luultavasti vähintään kaksi kuppia kahvia.